-->

keskiviikko 30. tammikuuta 2013

50 faktaa ja paljastusta

1. Oon oppinut paljon asioita jo nuorella iällä. Opin kävelemään jo alle 10-kuukautisena, lukemaan joskus viisi-kuusivuotiaana. Uimaankin ollessani neljän. Olin tosi oppimishaluinen lapsi, ja halusin aina tehdä itse. Mulla oli jo silloin kova kilpailuvietti, ja muistan vieläkin sen kiukun määrän kun hävisin jossain lautapelissä tarhan tädille...

2. Musta on ihanaa lukea ja kuunnella biisien sanoja. Kuuntelen musiikkia päivittäin, ja etenkin tietyssä fiiliksessä niiden sanomalla on paljonkin väliä.

3. Oon halunnut yläasteelta lähtien poliisiksi. Tän hetkinen, koulukseni mahdollistama unelma olisi päästä neuvolaan perheohjaajaksi.

4. Mulla on melkein sata paria kenkiä.

5. Pääsin autokoulun teoriakokeen ja inssin ensimmäisellä kerralla läpi.

6. Mulla oli vuodesta 2007 lähtien neljä kautta kausikortti Espoo Bluesin peleihin.

7. Oon seurustellut Samin kanssa 26.9.2008 lähtien, eli kohta neljän ja puolen vuoden ajan.

8. Oon lukenut kaikki Harry Potterit varmaan sataan kertaan läpi. Ihan parhaita. Tykkään myös Twilighteista. Kyllä. Oon tosin sitä mieltä, että leffoja kritisoivat ei voi kritisoida koko Twilight-ilmiötä lukematta kirjoja. Kirjat on paljon parempia, ja rehellisyyden nimissä on sanottava etten usko että itsekään pitäisin elokuvista suuremmin ilman kirjojen lukua.

9. Pesen hiukseni joka aamu.

10. En lue juuri koskaan kokeisiin enempää kuin mitä edellisenä iltana ehdin. Pärjään silti hyvin. Oon aina pärjännyt.

11. Oon loukannut molemmat nilkkani niin moneen kertaan, että kummankin liikerata on jäänyt vajaaksi. En esimerkiksi pääse kyykistymään loppuun asti, sillä nilkat ottavat vastaan. Toinen nilkoista on murtunut kerran ja nivelsiteetkin ovat paukkuneet muutamia kertoja. Toinen taas venähti viime syksynä niin pahasti, etten voi vieläkään käyttää korollisia kenkiä.

12. Mulle tulee huono olo omasta verestäni, ja oon meinannut pyörtyä monta kertaa verinäytteiden otossa. Pelkään myös piikkejä, hämähäkkejä ja käärmeitä... paljon.

13. Vihaan aamuja. Vihaan.

14. ...sen sijaan rakastan öitä. Musta on ihanaa, kun kaikkialla on rauhallista ja pimeää. Kesälomalla valvoin lähes poikkeuksetta joka yö aamuun asti.

15. Oon ihan koukussa muutamaan iPhone-peliin. Pelaan niitä melkein joka ilta ennen nukkumaanmenoa. Ja no, koulussa myös... ja vähän siellä sun täällä...

16. Osaan Sinkkuelämää-sarjan kaikki tuotantokaudet lähes kokonaan ulkoa. Ihan mahtava sarja.

17. Matkailu on ihanaa. Oon alle kahden vuoden sisällä käynyt Roomassa, Pariisissa, Prahassa, Köpiksessä, kaksi kertaa New Yorkissa, kolme kertaa Stokiksessa ja kolme kertaa Tallinnassa.

18. New York on yksi mun lempikaupungeista. Alkusyksystä olisi tarkoitus lennellä sinne kolmannen kerran.

19. Rakastan mökkeilyä. Juhannus ilman järven rannalla keikkumista ei ole juhannusta nähnytkään.

20. Ollaan mun pikkuveljen kanssa tosi läheisiä. Jesse ravaa täällä harva se päivä ja on aina tervetullut kun järjestän jotain illanistujaisia, koska tulee niin hyvin juttuun mun kavereiden kanssa. Jesse ja faija on tosi samanlaisia, sairaan hauskoja kumpikin, ja niiden seurassa on hyvä olla.

21. Oon tosi kärsimätön ja haluan kaiken tänne mielellään nyt enkä heti. Kuulostaa tyhmältä, mutta opin yleensä asian kuin asian tosi äkkiä, ja jos en jostain syystä opikaan, turhaudun. Terveisin, Golf ei ole mun juttu. Nyt tai koskaan. IKINÄ.

22. Oon aina ollut suuri koululiikunnan fani. Liikan numeroni oli yläasteella ja lukiossa aina 10.

23. Olin teininä aika kauhukakara temperamentteineni. Vaikka kunnioitin yhteisiä pelisääntöjä ja rajoja enkä tehnyt koskaan mitään oikeasti pahaa, olin varmaan aika hankala tytär. Itsenäistyin tosi aikaisin ja oon pienestä pitäen halunnut tehdä asiat juuri haluamallani tavalla, mikä ei varmasti aina ollut kovin helppoa vanhemmilleni... Muistan, kuinka uhosin aina, että muutan helkkariin heti kun täytän 18. Ja heh, niinhän mä teinkin. Mulla on ihana perhe ja kotikoti, mutta kaipaan vapautta.

24. Multa on kuollut viimeisen puolentoista vuoden sisällä kaksi isomummia ja yksi isovaari. Isomummit olivat 92- ja 98-vuotiaita, isovaari 93-vuotias. Yksi isomummini on vieläkin elossa. Ja molemmat mummit. Ja vaarit... Musta ei siis ihan helpolla eroon päästäkään :D Oon täällä ikuisesti

25. Oon vanhempieni lailla asunut koko elämäni Espoossa.

26. Mulla ei ole ollut koskaan reikiä hampaissani. Joku reiänalku löytyi teininä, mutta se ei koskaan edennyt mihinkään. Hammaslääkäri sanoi viime tarkastuksessa, että mulle tuskin tulee reikiä koskaan. Kysyi myös, onko mun purentaa oiottu joskus, kun on niin täydellinen. Ei, ei oo. Ja joo, oon siitä harvinainen tapaus etten oo koskaan pelännyt hammaslääkäriä.

27. Mulla on ollut aurallinen migreeni ala-asteikäisestä saakka. Kun kohtaus iskee, en voi tehdä muuta kuin nukkua, sillä kipu on niin sanoinkuvaamattoman järkyttävää. Olen saanut siihen lääkkeet, mutten ole löytänyt vielä sellaista joka veisi kohtauksen kokonaan pois.

28. Oon meidän koulun oppilaskunnan varapuheenjohtaja. Kutsu vararehtoriks vaan.

29. En voi sietää käytöstavattomia, itsekkäitä tai muita ihmisiä huonosti kohtelevia henkilöitä.

30. Oon pilkunviilaaja. Takuuvarma keino saada mut tuohtumaan on kirjoittaa yksinkertaiset sanat ihan päin vittua. MullekKin, enääN, sydämMellinen ja muut kirjainvirheet, hävitkää maailmasta, kiitos. En oo itsekään täydellinen kirjoittaja, mut kamaan, ala-aste on jo ohi.

31. Mut on valittu reilun 150 työntekijän joukosta työpaikkani kuukauden työntekijäksi.

32. Muumit on paras lastensarja (ja ehkä vähän myös aikuisten...) evör. Sain rakkaalta isältäni 18-vuotislahjaksi kaikki muumien jaksot, ja täytyy myöntää, että olin ehkä vähän innoissani. Vieläkin.

33. Musta on ihanaa antaa läheisilleni lahjoja. Mulle tulee oikeasti parempi fiilis siitä että saan ilahduttaa muita, kuin että saisin itse jotain. Antamisen iloa, peace and love ja niin edelleen.

34. Meillä on kaksi koiraa, isovillakoira Dana (1v.) ja keskikokoinen villakoira Bella (kohta 2v.). Ne on ihan maailman rakkaimpia.

35. En osaa säästää rahaa. Pistän kaiken menemään sitä mukaa kun sitä tulee. Toisaalta osaan elää varojeni mukaan enkä oo koskaan peeaa kuun lopussa. Oon vaan sitä mieltä, että haluan elää tälle päivälle, en tulevaisuudelle. Ikinä ei voi tietää mitä huominen tuo tullessaan, ties vaikka jäisin auton alle. Tai jotain.

36. ...mistä päästäänkin siihen, etten voi sietää pihejä ihmisiä. Säästäväisyys ja piheys on ihan eri asia. Oon itse tosi antelias ja autan muita aina kun kykenen, ja raivostuttaa, jos aina vaan antaa muttei saa koskaan mitään takaisin.

37. Oon pitkälti sitä mieltä, että ihmisen määrittelee se, miten hän kohtelee alempiaan, ei vertaisiaan.

38. Eläimiä kohtaan tehty julmuus tuntuu musta usein pahemmalta kuin ihmisille tehdyt pahat asiat. Eläin on puolustuskyvytön ihmisten aseiden edessä, eikä useinkaan tee muuta väärää kuin toimi vaistojensa varassa. Enkä puhu jostain eläinten metsästämisestä, vaan esimerkiksi kotieläinten kohtelusta. Tekee ihan pahaa ajatella, millaisia ihmisiä maailma on pullollaan.

39. Everything happens for a reason. Kaikesta voi oppia.

40. Mun lempikukka on orkidea. Valkoinen tai pinkki. Liljat on myös ihania.

41. Oon spontaani, helposti asioista innostuva ja perusluonteeltani sosiaalinen, positiivinen ja iloinen.

42. Kiroilen paljon. Liikaa. Onneksi osaan tarpeen tullen käyttäytyä asiallisesti ja pitää turpani kiinni.

43. Huumorintajuni on tosi sarkastinen ja oon aika kova suustani. Koen tosin, että ymmärrän koska voin aukoa päätäni ja koska en.

44. Mua ottaa aivoon tyhmät ihmiset. Siis oikeasti tyhmät. Ne on vielä ihan mielettömän helppoja kohteita mun sivalluksille...

45. En saa ehkä koskaan tarpeekseni Grumpy Catista.

46. Saunominen on ihan perseestä. Vanhemmillani on sauna, mutten käynyt siellä juuri koskaan.

47. Mun tän hetkiset suosikkibändit on Daughtry, Secondhand Serenade, Lawson ja Example. Examplen maaliskuista keikkaa odotellessa...

48. Titanic on ehkä paras ja samalla surullisin leffa jonka oon nähnyt. Takuuvarma itkuleffa. Nyyhkis.

49. Oon Applen tyttöjä. Mulla on iPhone 5, joka on kolmas omppuluurini iPhone 3G:n ja iPhone 4:n jälkeen. Kotoa löytyy myös iMac, johon oon ollut enemmän kuin tyytyväinen. En seuraa mitään merkkiä orjallisesti laput silmillä, mutta oon ollut näiden reilun neljän vuoden aikana todella tyytyväinen Appleen ja sen tuotteisiin.

50. Tutustuin viime vuonna henkilöön, josta tuli mulle äkkiä tosi läheinen. Jännä, miten hyvin jonkun kanssa voi huumori, jutut ja yleinen oleminen kohdata. Ja miten näinkin lyhyen tutustumisen jälkeen voin luottaa Miinaan ihan 100-prosenttisesti. Mulla on ihania ystäviä elämässäni, ja jotenkin en ehkä odottanut enää tässä vaiheessa löytäväni moista kavrua. Ihanaa että oot olemassa! Loppuun vielä ne kaikki hymiöt, tiedät kyllä mitkä....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti